De produkter, der har garantier ud over reklamationsreglerne i forbrugerkøbeloven, vil have information herom sammen med produktbeskrivelserne på hvert enkelt produkt. Garantierne gælder i Danmark. Opbevar altid fakturaen, da den vil fungere som garantibevis. Har du betalt på anden måde, skal du opbevare den kvittering, som du modtager via e-mail i forbindelse med varens levering, da den i disse tilfælde fungerer som garantibevis.
Klage
Alle produkter hos Prisklog.dk er omfattet af reklamationsreglerne i forbrugerkøbeloven.
For at annoncere bedes du kontakte vores kundeservice på e-mail: kundeservice@prisklog.dk. Husk at vedhæfte en beskrivelse af skaden samt billeder og eventuelt film.
Reklamation skal ske hurtigst muligt og uden forsinkelse, men skal ske senest 2 år efter, at du som kunde har modtaget varen i din fysiske besiddelse. Hvis produktet eller dele heraf er beregnet til at holde væsentligt længere ved normal brug, er fristen 5 år. Denne frist for annoncering kan aldrig være kortere end to måneder fra det tidspunkt, hvor forbrugeren opdagede manglen.
For at der er en mangel, skal manglen kunne føres tilbage til købstidspunktet. Det betyder, at fejlen ikke må skyldes fx almindeligt slid eller misbrug. Efter 6 måneder skal kunden bevise, at fejlen skyldes en fejl ved produktet, og ikke ydre påvirkning.
Hvis du som kunde opdager en kvalitetsfejl ved leverede varer, beder vi dig kontakte kundeservice, så vi kan udbedre manglen. Vi beder dig også tage et billede af skaden. Skulle du modtage forkerte varer, er det vigtigt, at disse ikke samles eller bruges.
Montering/produkter taget i brug anses for godkendte. Dette gælder ikke i tilfælde, hvor det kun er muligt ved montage at se, at der er leveret forkert produkt.
I tilfælde af en registreret reklamations-/garantisag, hvor der ikke kan konstateres fejl, vil du blive debiteret for de omkostninger, der måtte være opstået. Dette gælder især i de tilfælde, hvor du selv har forårsaget skaden, som f.eks. ved forkert montering eller forkert håndtering.
Hvis din klage er blevet afvist, og du er uenig heri, anbefaler vi, at du kontakter Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen på e-mail: kfst@kfst.dk.
Force majeure
Prisklog.dk kan ikke holdes ansvarlig for manglende opfyldelse af visse forpligtelser, når dette skyldes formildende omstændigheder som beskrevet nedenfor. Dette gælder også, hvis forholdene forhindrer, vanskeliggør eller forsinker færdiggørelsen. Undtaget forhold omfatter foranstaltninger eller undtagelser fra myndighederne, ny eller ændret lovgivning, konflikt på arbejdsmarkedet, blokader, brand, oversvømmelse, sabotage eller større ulykker. Force majeure omfatter myndighedernes afgørelser, der påvirker markedet og produkter negativt, f.eks. beslutninger om advarselstekster, salgsforbud med mere eller en unormal nedgang i markedet.
Tvister
Forbruger
I tilfælde af eventuelle tvister skal disse afgøres af en dansk domstol i overensstemmelse med dansk lov. Prisklog følger Forbrugerklagenævnets afgørelser i tilfælde af en tvist.
Virksomheder
Prisklog følger købeloven og forbrugeraftaleloven samt gældende EU lovgivning vedrørende forbrugerkøb. Læs mer om lovgivning og dine rettigheder på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens forbrugerportal. Ved tvist pålægger prisklog sig frivilligt at følge eventuelle anbefalinger fra Forbrugerklagenævnet hvor du som kunde kan henvende dig for at få hjælp med tvistløsning. I henhold til EU regler kan du også vælge at søge gennem EU kommissionens ODR platform.
Kundeservice
Har du spørsmål vedrørende din bestilling, klage, kansellert kjøp, pågående transport eller om produktet ditt? Da er du velkommen til å sende en e-post til kundeservice på kundeservice@prisklog.dk så svarer vi deg innen 24 timer på hverdage.
Om virksomheden
Prisklog.dk drives af Arc E-commerce AB med organisationsnummer 556945-4274
Virksomhedsoplysninger:
Arc E-Commerce AB
Registreringsnummer (556945-4274) / VAT ID: SE556945427401
Adresse:
Arc E-commerce AB
Box 3124
13603 Haninge