Efter bestillingen er afgivet, modtager du inden for få dage en leveringsbekræftelse, der angiver, hvornår varerne forventes leveret fra vores leverandør. Den angivne leveringstid er en foreløbig dato. Som kunde modtager du en besked fra transportfirmaet inden levering og du vil herefter modtage yderligere information om leveringsdato og -tidspunkt. Vores hjemleveringer foregår i dagtimerne mellem 08:00 og 16:00, med mindre andet er angivet. Vi samarbejder med alle større speditører og sammen med dem sikrer vi, at varerne kommer hjem til dig.
Risikoen for varerne overgår til dig som kunde, når du modtager varerne i din fysiske besiddelse.
Det er derfor vigtigt, at du som kunde tjekker emballagen og varerne omhyggeligt ved modtagelsen, inden der kvitteres for modtagelsen. Er der synlige skader eller mærker på emballagen eller på varen ved modtagelsen, er det vigtigt, at dette noteres på følgesedlen, inden du kvitterer for modtagelsen. Hvis varen er fuldstændig beskadiget, skal modtagelse nægtes.
Chaufføren skal underskrive med dig. Tag billeder for at dokumentere skaden. Det er også vigtigt, at du passer på emballagen, så den kan efterses, når sagen behandles.
Skjulte transportskader skal anmeldes inden for 3 hverdage! Det betyder, at selvom du ikke skal samle produktet i et stykke tid, skal emballagen åbnes og produktet kontrolleres. (NB! På parket-/laminat-/vinylgulve skal pakken ikke åbnes, men pakkerne skal undersøges nøje for udvendige skader). Reklamationer over transportskader, der anmeldes senere end dette, vil ikke blive godkendt. Transportfirmaet udleverer ikke varer uden kvittering fra kunden eller kundens ansvarlige repræsentant. Det betyder, at du selv er ansvarlig for at have nogen, der kan modtage og kvittere for varerne, når leveringen finder sted.
Anmeld skaden til vores kundeservice på e-mail kundeservice@prisklog.dk.
Hvis produktet er beskadiget, må du ikke bruge produktet uden skriftlig tilladelse fra vores kundeservice. Anvendes produktet uden skriftlig godkendelse, anses det for at være godkendt.
Prisen for forsendelse eller hjemlevering er angivet på din ordrebekræftelse. Der er nogle undtagelser, hvor forsendelsesomkostningerne oplyses efterfølgende, se afsnittet nedenfor vedrørende "Levering til øer" og "Svære at håndtere produkter".
Levering til øer
Ved levering til øer uden bro/vejforbindelse aftales leveringen specifikt med hensyn til pris, leveringstid og transportmåde. Vi leverer herefter til en fast adresse på fastlandet. Kunden skal herefter acceptere leveringen på fastlandet og derefter selv sørge for videre transport. Oplys venligst om du ønsker levering til øen allerede ved bestilling, da visse varer kræver særlig emballage. Vi kan hjælpe med dette, normalt mod et ekstra gebyr.
Svært at håndtere produkter
Nogle produkter kræver ekstern hjælp til aflæsning. Eksempler på dette er belægningssten og pladeprodukter. Bygghjemme.no forbeholder sig ret til i disse tilfælde at debitere kunden for de meromkostninger, der opstår ved aflæsning. Dette faktureres bagud. Det er vigtigt, at du som kunde planlægger varemodtagelsen på forhånd. For spørgsmål vedrørende fragtomkostninger, kontakt venligst kundeservice på e-mail: kundeservice@prisklog.dk.
Ændring af leveringsadresse
Når varen har forladt lageret, er det ikke muligt at ændre leveringsadressen. Det er derfor vigtigt, at du inden bestillingen afgives og godkendes sikrer dig, at leveringsadressen er helt korrekt.
Vores leveringsmuligheder
Hjemmelevering
Produkterne leveres normalt i dagtimerne mellem 08:00 og 16:00. Ved alle hjemleveringer gælder transport op til grundskel på køreklar vej for store lastbiler, medmindre andet er angivet. Bor du i lejlighed, leveres varerne til porten (kræver køreklar vej). Du vil inden levering blive kontaktet på det telefonnummer, du har oplyst ved bestilling. Transportfirmaet angiver normalt en leveringstid på ca. 3-4 timer om morgenen eller eftermiddagen, og de kræver, at en modtager skriver under på leveringen. Vi kan desværre ikke påvirke transportørens tider og leveringsdage. I nogle mindre områder kan det ske, at fragtmanden kun har hjemmelevering på bestemte dage i ugen. Der opkræves et gebyr på DKK 500,00 på produkter, der nægtes modtagelse for at dække vores ekstra omkostninger. Omkostninger til returtransport tilkommer. Dette tæller ikke som brug af fortrydelsesretten. For brug af fortrydelsesretten - se særskilt afsnit.
Levering til leveringssted
Produkterne leveres til et leveringssted tæt på din valgte leveringsadresse. Du modtager en besked, når varen er ankommet sammen med et identifikationsnummer. Du kan så afhente dit produkt, når det passer dig, men varen skal normalt afhentes inden for 7 dage. Du vil modtage yderligere information i forbindelse med leveringen. Varen kan kun afhentes af den, der står som modtager. Der er identitetskontrol ved afhentning af varen. For produkter, der ikke afhentes, opkræves et gebyr på kr. 250,00 til dækning af vores ekstra omkostninger. Omkostninger til returtransport tilkommer. Dette tæller ikke som brug af fortrydelsesretten. For brug af fortrydelsesretten - se særskilt afsnit.
Leveringsforsinkelser
Ved forsinkelser vil du altid blive informeret om dette, hvis det er muligt. Årsager til forsinkelser kan være: Produktet er for nylig løbet tør for lager, produktet er for nylig udgået, vejr og vind, problemer i produktionen eller lignende, som er uden for vores kontrol. Er varen ikke sendt fra leverandøren, har du som kunde ret til at fortryde købet uden beregning. OPMÆRKSOMHED! Dette gælder ikke produkter, der ikke er på lager, og som er produceret på kundens bestilling.
Prisklog.dk kompenserer ikke for leveringsforsinkelser. Vi anbefaler, at du ikke bestiller håndværkere, før du har kontrolleret, at du har modtaget alle bestilte produkter, og at der ikke er sket skader under leveringen.
Transportskader
Risikoen for varerne overgår til dig som kunde, når du modtager varerne i din fysiske besiddelse.
Det er derfor vigtigt, at du som kunde tjekker emballagen og varerne omhyggeligt ved modtagelsen, inden der kvitteres for modtagelsen. Er der synlige skader eller mærker på emballagen eller på varen ved modtagelsen, er det vigtigt, at dette noteres på følgesedlen, inden du kvitterer for modtagelsen. Hvis varen er fuldstændig beskadiget, skal modtagelse nægtes.
Chaufføren skal underskrive med dig. Tag billeder for at dokumentere skaden. Det er også vigtigt, at du passer på emballagen, så den kan efterses, når sagen behandles.
Skjulte transportskader skal anmeldes inden for 3 hverdage! Det betyder, at selvom du ikke skal samle produktet i et stykke tid, skal emballagen åbnes og produktet kontrolleres. (NB! På parket-/laminat-/vinylgulve skal pakken ikke åbnes, men pakkerne skal undersøges nøje for udvendige skader). Reklamationer over transportskader, der anmeldes senere end dette, vil ikke blive godkendt. Transportfirmaet udleverer ikke varer uden kvittering fra kunden eller kundens ansvarlige repræsentant. Det betyder, at du selv er ansvarlig for at have nogen, der kan modtage og kvittere for varerne, når leveringen finder sted.
Anmeld skaden til vores kundeservice på e-mail kundeservice@prisklog.dk.
Hvis produktet er beskadiget, må du ikke bruge produktet uden skriftlig tilladelse fra vores kundeservice. Anvendes produktet uden skriftlig godkendelse, anses det for at være godkendt.
Opdelt ordre
Ved bestilling af forskellige mærker vil ordren blive opdelt i flere leverancer, da leverandørerne sender direkte.
Har du spørgsmål til en opdelt ordre, bedes du kontakte vores kundeservice på e-mail: kundeservice@prisklog.dk.
Leveringstid på varer som ikke er på lager
Mange produkter bliver udsolgt hurtigere, end vi kan få nye ind. I nogle tilfælde tilbyder vi derfor kunder muligheden for at forudbestille en vare fra næste sending. Vi angiver da tydeligt på produktsiden, at varen ikke er på lager til omgående levering, og angiver en estimeret tid for, hvornår varen kommer på lager. Hvis der opstår ændringer i leveringsdatoen, vil vi informere om dette på produktsiden for den bestilte vare.
Vores kundeservice kan ikke give yderligere information end den, du finder der. Har du forudbestilt en vare og venter på levering, hold øje med produktsiden for mere information. Hvis der opstår en forsinkelse af den estimerede ankomstdato, skyldes det faktorer uden for vores kontrol, som vi desværre ikke kan påvirke.
I nogle tilfælde får vi kun et begrænset antal varer ind, hvilket betyder, at hele sendingen på vej til vores lager kan blive forudbestilt, før varen ankommer til vores lager. Vi fjerner da muligheden for at forudbestille varen. Hvis varer ikke er på lager og dermed har længere leveringstid, angiver vi det tydeligt i indkøbskurven og i produktbeskrivelsen.
Ordre ikke modtaget/afhentet
Hvis du ikke kan nås ved aflæsning af din ordre, vil du blive debiteret for transportomkostninger og eventuelle lageromkostninger ved returnering. Dette gælder også for pakker, der leveres til udleveringsstedet, og som ikke afhentes. Der opkræves desuden et gebyr på 500,00 kr. ved hjemlevering og 250,00 kr. ved levering. NB! Ikke modtaget/ikke afhentet/afvist modtaget ordre tæller ikke som brug af fortrydelsesretten. For brug af fortrydelsesretten - se særskilt afsnit.
Leveringstid
En leveringsmeddelelse sendes til din e-mailadresse inden for 2 dage efter du har afgivet din bestilling. På leveringsmeddelelsen angiver vi, hvornår varerne forventes sendt fra vores leverandør. Hvis du som forventet ikke har modtaget en leveringsmeddelelse inden for denne tid, bedes du kontakte vores kundeservice på kundeservice@prisklog.dk.
Leveringstiden vil variere afhængig af sæson og valg af produkt. De produkter, der ikke er på lager, skal produceres og bestilles fra fabrikken. Disse produkter har normalt en længere leveringstid, som kan være ca. 8-10 uger. Skulle leveringstiden angivet på din leveringsmeddelelse ikke leve op til dine forventninger, har du naturligvis ret til at ændre eller alternativt annullere din ordre. Kontakt kundeservice hurtigst muligt og senest 24 timer efter modtagelse af din leveringsmeddelelse, hvis du ønsker at ændre/aflyse.
OPMÆRKSOMHED! En ikke-lagervare, hvor produktionen er påbegyndt, kan ikke ændre sin status og kan derfor ikke annulleres.
Kundeservice
Har du spørsmål vedrørende din bestilling, klage, kansellert kjøp, pågående transport eller om produktet ditt? Da er du velkommen til å sende en e-post til kundeservice på kundeservice@prisklog.dk så svarer vi deg innen 24 timer på hverdage.
Om virksomheden
Prisklog.dk drives af Arc E-commerce AB med organisationsnummer 556945-4274
Virksomhedsoplysninger:
Arc E-Commerce AB
Registreringsnummer (556945-4274) / VAT ID: SE556945427401
Adresse:
Arc E-commerce AB
Box 3124
13603 Haninge