Private forbrugere har ret til at fortryde købet inden for 14 dage efter fjernhandelsloven. Fortrydelsesretten begynder den dag, hvor produktet (eller en væsentlig del af det) modtages af forbrugeren. Giv os besked via e-mail til vores kundeservice senest 14 dage efter modtagelse af dit produkt, hvis du ønsker at benytte fortrydelsesretten. I tilfælde af et godkendt annulleret køb refunderer vi dig med det samme, og inden for 14 dage efter du har meddelt os, at du fortryder dit køb.
Sådan bruges
Kontakt os på mail kundeservice@prisklog.dk, hvis du ønsker at fortryde dit køb. Hvis du hellere vil skrive et brev, kan du i stedet bruge følgende fortrydelsesformular til at fortryde dit køb, som du sender pr. brev til os . Fortæl os venligst årsagen til, at du ønsker at fortryde dit køb.
Returner varen
Varen skal returneres til os senest 14 dage efter, at du har meddelt, at du ønsker at fortryde dit køb. Varen bør pakkes godt ind i sin originale emballage med tilhørende inderemballage og sammen med eventuelt tilbehør. Transportskader på grund af defekt emballage vil blive opkrævet hos dig som kunde.
Returadresse og transportør
Du skal selv betale for og sørge for returfragt. Returnering kan ikke ske som efterkrav eller efterkrav. Pakker kan ikke sendes til vores Box-adresse og kan ikke afhentes på udleveringsstedet/postombudet, men skal leveres hele vejen direkte til Prisklogs lageradresse.
Spørg gerne din speditør om hjælp til at vælge den rigtige transportydelse. Du modtager vores returadresse, når du anmelder dit annullerede køb til os. Gem din returkvittering – husk at du selv står for returfragten.
Varen er for stor til at returneres via postagenten
I nogle tilfælde er den vare, du har bestilt, for stor til at blive returneret via postagent, og i et sådant tilfælde skal du som kunde bestille transport og afhentning hos en anden fragtmand efter eget valg end Postnord, f.eks. Schenker eller DHL. Kontakt transportøren direkte, da vi ikke er involveret i denne del af processen.
Returforsendelsesomkostninger
Returfragt koster fra 50 DKK, men da den endelige fragtpris afhænger af varens størrelse, vægt, sted hvorfra varen sendes og hvilken speditør du har valgt, kan vi desværre ikke på forhånd kommunikere en fast pris på din returfragt. Vær derfor opmærksom på, at omkostningerne ved at returnere en vare kan være væsentligt højere end vores eksempel. Du får prisen på din returfragt fra den fragtmand, du vælger til at håndtere returneringen.
Beskadiget eller ikke i perfekt stand
Bemærk, at hvis varen er faldet i værdi som følge af, at du har håndteret den i større omfang, end det var nødvendigt, for eksempel for at undersøge varen, så har vi ifølge loven ret til at fratrække værdiforringelse i tilbagebetalingen, hvis vi vurderer, at den returnerede vare ikke er længere er i mint stand og skal sælges som brugt. Dette gælder også, hvis den originale emballage er beskadiget eller mangler. Brug altid klar tape til at forsegle kassen. Brug af anden tape betyder en værdiforringelse på grund af beskadiget emballage.
Prisklog.dk påtager sig intet ansvar for transportskader under returforsendelse. Sørg derfor for at pakke varen godt ind, da de fleste fragtfirmaer ikke påtager sig ansvar for forsendelsesskader i tilfælde af utilstrækkelig indpakning.
Ugyldigt annulleret køb
Ved ugyldig tilbagekaldelse af et fortrydet køb, sendes en påmindelse til dig om at afhente varen, dette skal ske inden for 3 kalendermåneder fra påmindelsen, ellers kasseres varen. Hvis du gerne vil have, at vi sender varen retur til dig, kan dette i de fleste tilfælde ske mod en fragtomkostning. Der opkræves altid et administrationsgebyr på 400 DKK i forbindelse med modtagelse af varer (med henblik på at fortryde købet), der ikke længere kan behandles som et annulleret køb. Et ugyldigt annulleret køb kan for eksempel være, at du har givet os besked mere end 14 dage efter, at du har modtaget varen.
Forsendelse ikke afhentet
Uhævede forsendelser, eller nægtelse af at modtage forsendelse, betragtes ikke som udøvelse af fortrydelsesretten.
Tilbagebetale
I tilfælde af et godkendt annulleret køb refunderer vi dig med det samme, og inden for 14 dage efter du har meddelt os, at du fortryder dit køb.
Virksomhed og fortrydelsesret
Fortrydelsesretten gælder ikke for virksomheder.
Her finder du fortrydelsesformularen. formularen til fortrydelse.
Kundeservice
Har du spørsmål vedrørende din bestilling, klage, kansellert kjøp, pågående transport eller om produktet ditt? Da er du velkommen til å sende en e-post til kundeservice på kundeservice@prisklog.dk så svarer vi deg innen 24 timer på hverdage.
Om virksomheden
Prisklog.dk drives af Arc E-commerce AB med organisationsnummer 556945-4274
Virksomhedsoplysninger:
Arc E-Commerce AB
Registreringsnummer (556945-4274) / VAT ID: SE556945427401
Adresse:
Arc E-commerce AB
Box 3124
13603 Haninge